Vetvrij dieet

Begin negentiger jaren heeft Koos Dirkse met een aantal diëtisten een dieet samengesteld, waarin het vet sterk werd gereduceerd. Dit dieet wordt wel ‘ziekenhuisdieet’ of ‘yoghurtdieet’ genoemd. De resultaten na drie weken zijn verbluffend. Houd je je strikt aan het dieet, dan ben je, bij een startgewicht van minimaal 85 kg, na drie weken ongeveer 10 kg kwijt. Dat is 12% van het gewicht. Er zijn voorbeelden van personen, die zich (met tussenposes) een half jaar aan het dieet hebben gehouden en circa 25 kg zijn kwijtgeraakt.
 
Afvallen dat lukt me toch niet
Tegenwoordig kampen veel mensen met overgewicht. Zoals een ieder wellicht weet, zijn de eerste stappen om af te vallen erg moeilijk. Je ziet je gewicht heel langzaam dalen, dan weer iets stijgen en je denkt: dat ene kroketje of die hamburger maakt ook niet zoveel meer uit.
Het klinkt irritant, maar je moet toch echt uit die vicieuze cirkel zien te komen. Slaag je erin om enkele kilo’s kwijt te raken, dan is de eerste stap gezet. Je gaat vanzelf meer bewegen, meer en andere spieren gebruiken, wordt wat actiever en vindt het op een bepaald moment zonde om die vette hap te nemen of te snoepen. Dan gaat het lukken!
 
Hoelang duurt dit dieet
Het is het beste om het dieet drie weken te volgen. En daarna enkele weken slechts 1 dag per week. Wil je daarna nog meer afvallen, dan kun je gewoon weer de cyclus van drie weken oppakken. Wel zou ik een tussenpose tussen de dieten van minimaal twee maanden aanhouden.
 
Week 1
Het zou bijzonder prettig zijn als die weegschaal aan het eind van de week enkele kilo’s minder zou aangeven. Dan is het vol te houden en komt de rest ook wel. Bij dit dieet is de voeding redelijk gevarieerd. Je behoeft geen hocus pocus pillen te gebruiken, die slecht zijn voor de gezondheid en de portemonnaie.
Houdt dit een week lang vol en er is echt drie kilo af. Wel wordt aanbevolen om minimaal twee liter water per dag te drinken, zonder toevoeging.
 
Het weekend
In het weekend mag je gewoon eten. Onder gewoon wordt dan wel verstaan, niet alles van de afgelopen week inhalen bij de snackbar. Eén of twee snacks kan geen kwaad.
 
Week 2 en 3 gaan zoals week 1
De twee volgende weken zijn identiek aan de eerste week.
 
Dieet:
Let op: De sla mag worden aangemaakt met wat zout, azijn en een beetje olie. Het vlees grillen.

  • Op zaterdag en zondag normaal eten (niet overdreven). Koffie en thee ongelimiteerd, mits zonder melk en suiker.
  • Dagelijks minimaal 2 liter water drinken (zonder toevoegingen). Na drie weken circa 10kg kwijt.
  • Wil je na dit dieet op gewicht blijven, dan maandag het dieet aanhouden en de rest van de week normaal eten.

Houdt het vol en je leven krijgt een andere wending!

 
Download het dieet

Please follow and like us:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.